Antal 0 st
Frakt 0,00 kr
Totalt 0,00 kr

Köpinformation


Köpinformation och villkor på pandurohobby.se

Pandurohobby.se ägs och drivs av Panduro Hobby AB. Våra kontaktuppgifter m.m. hittar du här >>

PRISER

Alla priser är inklusive moms. Priserna är dagspriser och de uppdateras löpande. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av tryckfel, ändrade skatter och råvarupriser.

Minsta order: Minsta ordervärde är 0 kr, före frakt.

BESTÄLLNING

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt lagersaldo-, bild- och textfel i såväl katalog som i webbshopen. Ifall någon av de varor som du beställt inte skulle finnas i lager, stryks varan från din order och vi betalar snarast tillbaka pengarna. Vi restnoterar inte saknade produkter för senare leverans.

Färgerna som återges kan avvika från de verkliga färger som produkterna har, då färger kan variera beroende på ljussättning och färgåtergivning mellan olika bildskärmar.

För att handla ska du ha fyllt 18 år och vara mantalsskriven i Sverige. Om du inte har fyllt 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla från oss.

Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.

LEVERANSVILLKOR

Leveranstid: Normalt skickar vi ditt paket inom 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong eller i samband med kampanjer kan det ta längre tid. Aktuell leveranstid framgår i webbshopen.
Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid en eventuell försening.

Snabbleverans: Mot ett tillägg på 60 kr kan du begära snabbleverans till något av Postens utlämningsställen. Meddela kundservice inom öppettiderna eller beställ via webbshopen så skickar vi ditt paket redan nästa arbetsdag.

Leverans till butik (fri frakt)

När du beställer via webbshopen kan du välja att få ditt paket skickat till en av våra butiker. Valet sker i kassan. Ingen fraktkostnad tillkommer. Paketet ska hämtas inom 14 dagar.

Leverans till Postens utlämningsställe

Fraktfritt vid beställningar på 600 kr eller mer. På övriga beställningar tillkommer 49 kr.

Du väljer själv vilket av Postens utlämningsställen som du vill att ditt paket ska skickas till. Valet sker i kassan när du beställer i webbshopen. Om du inte gör ngt val skickar vi paketet till det utlämningsställe som är närmast dig. Paketet ska hämtas inom 14 dagar.

Avisering

Leveransavisering sker via SMS till din mobiltelefon.

BETALNINGSVILLKOR

I webbshopen kan du välja mellan att betala med kort eller faktura. Våra presentkort kan för närvarande endast inhandlas och användas som betalmedel i våra butiker.

Kortbetalning

Du kan välja att betala med VISA eller MasterCard. Vid beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto. Pengarna dras först när ditt paket skickas. Produkter som eventuellt är slut debiteras du inte för. Justeringar kan dröja upp till tre bankdagar. Alla kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner Dibs Payment Services AB som kontrollerar att kortet är godkänt för köp. All kortuppgiftsinformation är skyddad med SSL-kryptering, vilket innebär att ingen obehörig kan se dem.
Utöver detta används även Visas och Mastercards 3D-secure teknik som gör att du kan använda personlig kod/lösenord i samband med köp. Kontakta din bank för mer information om 3D-secure. Dibs är certifierad enligt den internationella säkerhetsstandarden PCI-DSS.

Fakturabetalning

När du handlar för ett belopp mellan 190 kr och 2 000 kr har du möjlighet att få 30 dagars kredit. Markera ditt val av 30 dagars kredit med ett kryss på ordersedeln eller välj faktura i webbshopen när du är inloggad.
Vi förbehåller oss rätten till kreditprövning. Vid obetald faktura påför vi dröjsmålsränta och förseningsavgift enligt gällande villkor.

Ej utlöst paket

Om du låter bli att lösa ut ditt paket utan att meddela oss så debiterar vi en avgift på 200 kr.

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP/RETUR

Enligt lagen om distansavtal har du ångerrätt i 14 dagar. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från det att du fått ditt paket. OBS Varan får inte vara hanterad i större utsträckning än som varit nödvändig för att fastställa egenskaper och funktion. Du kan bli skyldig att betala för ev. värdeminskning av varan.
Du har inte ångerrätt på:
En vara som tagits fram eller specialtillverkats enligt dina anvisningar eller har en tydlig personlig prägel.
En vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av dig.

Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss senast 30 dagar från det att du fått ditt paket till tel. 040-22 30 70 eller mail kundservice@panduro.se.

Du kan använda vårt standardformulär.

Du kan inte ångra köpet bara genom att låta bli att hämta ut paketet. Du måste ge oss ett tydligt besked om att du ångrat köpet.

Vi löser inte ut paket som skickas till oss mot postförskott.

Skicka tillbaka varorna så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att du gett oss besked om ditt ångrade köp. Se till att varorna är ordentlig packade, du har själv ansvaret tills att vi tar emot dom. Kom ihåg att lägga med en kopia av följesedeln.
Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund. Retur i någon av våra butiker är utan kostnad.
Läs mer om returen nedan.

Retur i butik - utan kostnad

Du kan vända dig till någon av våra butiker. Du måste visa upp följesedel/faktura/kvitto som du fick i paketet + giltig legitimation. Återbetalning sker direkt i butiken. Om du valt fakturabetalning är du fortfarande skyldig att betala fakturan. Retur i någon av våra butiker är kostnadsfritt.

Retur via Posten till webbshopen

Kontakta vår kundservice på tel.040-22 30 70 eller via mail kundservice@panduro.se.
Vi krediterar dig senast inom 14 dagar, dock tidigast då vi fått varan i retur eller kopia på inlämningskvittot. Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.
Kom ihåg att lägga med en kopia av följesedeln.
Använd den förutbetalda adressetiketten, då kostar returen dig endast 50 kr. Beloppet dras av vid utbetalning av de pengar du får tillbaka för de returnerade varorna.

Reklamation

Felaktig eller skadad vara ska reklameras ”inom skälig tid” efter det att du upptäckt felet eller skadan. Reklamation inom två månader räknas alltid som att det skett inom rätt tid.
Du kan vända dig till någon av våra svenska butiker eller kontakta vår kundservice på tel.040-22 30 70 eller via mail kundservice@panduro.se.
Skicka aldrig varor i retur innan du har talat med oss. Om du behöver returnera varorna står Panduro för fraktkostnaden. Använd den förutbetalda adressetiketten.
Se till att varorna är ordentlig packade, du har själv ansvaret tills att vi tar emot dom. Kom ihåg att lägga med en kopia av följesedeln.
Vi löser inte ut paket som skickas till oss mot postförskott.

Information om klagomål

Om du inte är nöjd med hur vi hanterat din reklamation rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s beslut. 

Klagomål på en vara som köpts hos oss kan också lämnas till Europeiska kommissionens onlineportal. Detta är särskilt viktigt om du är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål lämnas här  - http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar ditt klagomål ska du ange vår e-postadress: kundservice@panduro.se  

PERSONUPPGIFTER

Panduro Hobby är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Personuppgifterna, som t.ex. namn, e-post, adress och personnummer, kommer att användas av Panduro Hobby och dess koncernbolag för att administrera, upprätthålla och utveckla kundrelationen samt för marknadsföring av Panduro Hobbys och andra produkter.
Du kan kontakta Kundservice om du vill göra någon ändring av uppgifterna, bli borttagen ur registret eller om du inte vill att de ska användas för marknadsföring. Du har rätt att en gång årligen få information om vilka uppgifter om dig som finns i våra register och hur de används.

TRYGGARE KÖP

SvenskDigitalHandel 

Som seriöst postorderföretag är vi medlemmar i Svensk Digital Handel SDH, som tar tillvara dina intressen som webb-/postorderkund.

Trygg-e-handel 

Panduro Hobby är certifierad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se.
Panduro Hobbys certifikat hittar du på http://www.tryggehandel.se/butik/156

EXPORT/UTFÖRSEL

Besök någon av våra lokala webbshoppar via www.pandurohobby.com för utförsel till Danmark, Norge, Tyskland, Holland, England, Finland, Frankrike, Färöarna och Island.
Vi kan även erbjuda utförsel till andra länder inom EU. Kontakta oss på customerservice@panduro.se för prisförslag samt särskilda villkor.

Förutom till Norge så exporterar vi inte till privatkunder utanför EU.

2016-08-15

 

Beställ direkt

 
Logga in
   Vänta...Vi kontrollerar dina uppgifter!
Jag har glömt mitt lösenord
Användarnamn
E-post
Glömt lösenord
Ange den E-postadress du har registrerat hos oss så skickar vi ett mail med en återställningslänk.
E-post: